BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, October 28, 2009

Nur Amina dan Secawan Teh Panas

1. Setiap jumaat aku akan duduk terlekat di depan tb pada pukul 9 mlm. Bukak tv3 pastu tonton cte Nur Kasih. Kita lupakan seketika apa pembawaan pelakon ketika di luar drama ataupun drama itu menayangkan adegan peluk memeluk bukan muhrim. Lontarkan persoalan itu di sudut lain.

2. Apa yang penting adalah persoalan tentang islam yang dipaparkan dalam drama tersebut menarik minat aku untuk menonton drama tersebut. Mesejnya cukup jelas, ianya memaparkan kehidupan orang islam di celah2 budaya orang melayu.

3. Nur Amina yang juga membawa watak wanita islam cukup menarik perhatian aku. Ketabahan seorang wanita yang bernama Nur Amina ini sebenarnya boleh menjadi inspirasi kepada wanita di luar sana. Sopan santun dan pandai menambat hati sesiapa sahaja, contohya: ibu mertuanya, mmg membuatkan hati setiap lelaki berangan2 untuk memiliki wanita sepertinya.

4. Kerana itu dijadikan perempuan dan lelaki sebagai pelengkap antara satu sama lain. Hanya air yang boleh memadamkn api.

5. Hari jumaat ini aku akan duduk depan tb sambil menikmati secawan teh panas ketika sedang menonton Nur Kasih.

2 comments:

  1. indahnya dunia jika ada wanita yang setulus dan seikhlas nur amina.lebih indah lagi jika ada lelaki yang tahu menghargai dan menilai kasih sayang dan ketulusan hati yang dimiliki.

    ReplyDelete
  2. ALLAH tidak jadikan sesutu perkara tanpa sbb...
    perempuan plengkap pd lelaki...

    ReplyDelete