BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 4, 2010

masuk universiti hanya blaja ''komplen''...

dah lama rasenya aku tak tulis dlm blog aku ni..di atas sbb kesibukan keje aku dan juga beberape sbb yg tak dpt di elakkan, blog aku ni terbiar mcm sebuah tnh gersang..mcm itu juga la diri kita..asalnya seperti tanah gersang..kosong dan dipenuhi oleh lalang..lalu diusahakan tanah itu menjadi sebuah kawasan yg membangun..diri kita juga begitu..asalnya kita adalah seorang yg bodoh lalu diberikan pendidikan sehingga kita menjadi seorang yg pandai..namun ada juga manusia yang merasakan dirinya sentiasa betul diatas kepandaian yg dimilikinya..menjadi terlalu bongkak dan merasakan diri org lain sentiasa slah..adakah ini yg telah diajar di universiti?mengikut pemerhatian aku, mereka yg byk ''komplen'' ni adalah org yang terdiri daripada graduan universiti..malah mereka sendiri juga tidak tahu apa yg mereka ''komplen''...asal mengikut logik akal dan memudahkan mereka, ianya harus di ''komplen''..jadilah kita sebuah masyarakat yg nampak sentiasa jenaka..

No comments:

Post a Comment