BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, November 18, 2009

Rindu Seorang Isteri

Cerita ni aku ingin kongsikan kepada korang semua. cerita ni aku dapat waktu aku kursus induksi. seorang peguam hebat di kuala lumpur. bagi dia, duit bkn satu masalh. Gajinya mencecah puluhan ribu ringgit sebulan. tapi dengan semua kesenangan yang dia ada. dengan kemewahan yang dia ada. Beliau belum lagi berkahwin. apabila di tanya beliau akan menjawab beliau tidak perlukan isteri.. Baginya kerja terlampau penting. perempuan boleh dibeli dengan wang. apabila dia perlukan teman, dia akan membayar teman sosial. Perkhimatan teman sosial bertaraf vip ini akan melakukan apa sahaja termasuklah tugas 'melayani suami'. baginya itu sudah cukup. Harta dan kemewahan adalah segalanya. boleh membeli segalanya termasuk kebahagiaan berumah tangga. Tetapi walaupun dia boleh membayar sejumlah wang untuk teman sosial, adakah dia boleh membayar hati seorang isteri. Sudah tentu dia tidak pernah merasai rindu seorang isteri. ataupun merindui seseorang isteri. Dia boleh membayar keseronokan tetapi tidak kepada kebahagiaan. Aku akui, kadang2 aku juga merasai bahawa perkahwinan akan menyukarkan aku untuk berjaya. Aku suka meletakkan diri aku di dalam kesibukan kerja. Mengapa? Ingin menutup kesunyian? Atau ingin berjaya?Sampai mana? Apa makna kejayaan jika kita hidup berseorangan. Rakan akan mendengar luahan hati kita tetapi sampai mana? sehingga ke tempat tidur? Rindu itu indah tetapi menyakitkan. aku berharap suatu hari aku dapat merasai rindu seorang isteri yang tak boleh dibayar dengan wang.

3 comments:

  1. tidak sempurna hidup jika tidak ade keluarga sendiri...isteri akn sentiasa ada di cc suaminyer ketika suka, duka, susah dan senang..
    agree with u "rindu seorang isteri tak boleh dibayar dengan wang".

    -areezd-

    ReplyDelete
  2. tau tak betapa hebatnya rasa memiliki isteri?
    apalagi seorang isteri yang sentiasa bersama suaminya, isteri aku baru 21 tahun, dah 1 1/2 tahun kami kahwin.
    aku tanya isteri aku dia nak keje tak?
    dia jawab kalau dia keje sape nak jaga aku?
    dia taknak takde org sambut aku bila aku balik keje.memang aku leh jaga diri tapi perasaan sunyi tetap ada, besarnya pengorbanan dia sampai korban keseronokan usia mudanya untuk aku, sekarang dia dah ngandung wat aku rasa semangat aku baru kuar dari kepompong, aku rasa akulah org paling bahagia dlm dunia ni,
    terima kasih isteriku......
    jodoh pilihan ALLAH, terimalah kerana DIA lebih tau masa bila kita perlukan bunga dan rama-rama

    -gold-

    ReplyDelete
  3. btol2...
    ALLAH mengharamkan zina...
    tapi digantikan dengan perkahwinan...
    perkahwinan itu adalah cinta...
    cinta itu adalah rindu...
    kalau kita berzina...
    adakah cinta dengan rindu kita dapat?
    mengapa diharamkan zina dihalalkan perkahwinan?
    kerana perkahwinan lebih indah dari zina..
    beriakan ku isteri yang baik.Amin.

    ReplyDelete